0 просмотров

Как се съхранява надуваема лодка

Сонник: к чему может присниться лодка

Порой в ночных грезах могут явиться образы дальних родственников, разные деликатесы, автомобили и предметы интерьера. Многие люди не понимают видения, в которых довелось увидеть лодку.

В сонниках лодка может расшифровываться как положительно, так и отрицательно. К чему является шлюпка во сне, можно узнать по большому количеству современных толкований.

Распространённые расшифровки

Лодка является одним из самых первых транспортных средств, поэтому даже в древних трактовках ее образ имеет большое значение.

Самые известные толкования имеют следующие значения касаемо видения судна во сне:

  1. Лодка часто может означать, что спящему человеку следует хорошо отдохнуть, отойти от ежедневных забот и побыть в полном одиночестве. Также лодка в сновидении может быть символом жизненного направления сновидца.
  2. Если довелось наблюдать во сне надувное судно, то это знак конфликта в семье или на работе. Необходимо в ближайшее время последить за своими словами и действиями, ведь скандал может возникнуть из-за банального недоразумения.
  3. Деревянное плавательное средство означает шаткое положение дел сновидца. Перед подписанием контрактов нужно тщательно взвесить все аргументы и прислушаться к советам мудрых людей. Если во сне пришлось плыть на лодке, то это снится к принятию важного решения, которое полностью изменит жизнь спящего человека.
  4. Вид сооружения в ночных грёзах играет важную роль. Каноэ сулит экзотическое путешествие, байдарка трактуется как прогулка в хорошей компании, а гондола предсказывает комфортный отпуск.
  5. Металлическая лодка обещает финансовую стабильность. Если пришлось находиться на этом судне, значит, в скором времени у сновидца будет успех во всех важных сферах жизни.
  6. Лодка на воде снится к увеличению финансового капитала, а на суше — к пополнению в семье.
  7. Если в видении шлюпка качалась на морских волнах, то это означает знак полной свободы сновидца. Возможно, что спящий человек уволился с нелюбимой работы или закончил бессмысленные отношения. Будет прекрасная возможность расслабиться и получить удовольствие от отпуска.
  8. Игрушечная шлюпка в ванной трактуется началом весёлого праздника.
  9. Если довелось плавать на моторной или резиновой лодке во сне, то в скором времени сновидец может серьёзно заболеть.
  10. Видение, в котором сооружение плыло по озеру, расшифровывается как сомнительные отношения. Сновидцу необходимо присмотреться к избраннице, ведь есть высокая вероятность измены.
  11. Если во сне человек плыл недалеко от водопада, то ему в скором времени придётся принять очень непростое решение.
  12. Лодка в открытом океане трактуется осуществлением всех задуманных планов сновидца.
  13. Женщине судно указывает на неудовлетворённость текущими отношениями. Мужчинам шлюпка говорит о том, что они нуждаются в родственной душе. Лодка, которая отплыла от берега реки, символизирует скорую беременность.
Статья в тему:  Светлана добровольская как вы лодку назовете

Толкования авторитетов

Известные психоаналитики представили интересные расшифровки.

Они имеют следующие значения:

  1. По соннику Миллера грязное судно может присниться к неожиданному разочарованию в начатых делах. Если спящий упал за борт шлюпки, то это плохой знак. Сон, в котором довелось плыть со второй половинкой, сулит скорый счастливый брак. Если лодка перевернулась в видении, то в ближайшее время рисковать денежными средствами не стоит, есть вероятность потери финансов. Человек, который в ночных грёзах победил других байдарочников, означает серьёзное преимущество перед конкурентами наяву.
  2. В соннике Натальи Степановой перевернувшаяся лодка предупреждает о финансовой катастрофе из-за участия в рискованной сделке. Сон, в котором пришлось плыть по чистому водоёму, трактуется благоприятными переменами в будущем. Но если вода была грязной, то это знак разочарования в начатом деле. Бурные волны символизируют разные беспокойства.
  3. По соннику Гришиной катание на лодке в одиночестве является знаком опасного увлечения. Если довелось грести вёслами, то это знак решения текущих проблем. Видение, в котором сновидец катался в большой компании на судне, означает получение прибыльного дела. Бурная вода при этом обещает препятствия на пути к цели, а спокойная — неожиданный подарок от второй половинки. Если лодка разбилась во сне, то стоит ждать смерти домашнего животного.

В любых видениях большое значение играет вера сновидца в счастливое будущее.

Трактовки из других сонников

Существуют толкования из иных сонников, которые являются такими же интересными, как и версии известных психоаналитиков. Сборники трактовок предсказывают следующие события:

Статья в тему:  Как убрать отсечку на yamaha jog

  1. В соннике XXI века прогулка на шлюпке с компанией означает повышение на работе. Если довелось плыть на лодке во сне в одиночку, то сновидец в ближайшее время решит все свои проблемы. Спасательная шлюпка предупреждает о коварных планах врагов спящего человека.
  2. В Египетском соннике судно является положительным знаком. Если пришлось переправляться на лодке, то это знак преодоления всех препятствий на пути к цели. Шлюпка, которая перевернулась в видении, трактуется осуществлением коварных планов конкурентов спящего человека. Необходимо в ближайшее время соблюдать предельную осторожность, ведь можно попасть в неприятную историю.
  3. Во Французском соннике в большинстве случаев плавучее средство снится к благоприятным жизненным переменам. Если человек в видении плывёт по чистой воде, то это знак того, что скоро он встретит настоящую любовь. Даже если погода была ненастной, то расстраиваться не стоит. В трудный жизненный период сновидец сможет рассчитывать поддержку верных друзей. Разбитая шлюпка трактуется смертью одного из родственников.

Другие видения

Люди видят сны с самыми разными сюжетами.

Помимо распространённых расшифровок и толкований из известных сонников, есть редкие трактовки явления лодки во сне.

Их значения таковы:

  1. Подводная лодка является знаком отдыха. Сонному человеку необходимо уединиться и тщательно подумать над своей жизнью.
  2. Если пришлось плыть на субмарине в видении, то в скором времени поставленная цель будет достигнута.
  3. Лодка, на которой сновидец потерпел крушение, сулит богатую счастливую жизнь. Если человек спасся с тонувшего судна, то скоро он найдёт душевную высокооплачиваемую работу.
  4. Покупка шлюпки расшифровывается поддержкой со стороны близких людей. Продажа транспортного средства означает потерю доверия со стороны начальства.
  5. Человек, которому в ночных грёзах подарили лодку, небезразличен второй половинке. Если в отношениях были сложности, то в скором времени они разрешатся. Также сон может означать пополнение в семье.
  6. Если пришлось вытащить шлюпку на берег, то в скором времени сновидца ждёт повышение на работе. Спуск сооружения на воду означает заключение выгодных контрактов с влиятельными личностями.
  7. Ловля рыбы с борта трактуется получением премии или неожиданного подарка. Видение, в котором сонный человек спал в лодке, означает скорую дальнюю поездку.
  8. Если лодка во сне была привязана к причалу, то это предупреждение о конфликте с друзьями.
  9. Сон с двумя шлюпками, находящимися рядом, предвещает гармоничную семейную жизнь. Если спящий человек не нашёл ещё свою избранницу, то в скором времени он с ней встретится.
  10. Транспортное средство с пробитым бортом сулит благоприятные события. Финансовые дела пойдут в гору, а новые проекты окажутся успешными.

Даже если ночные грёзы являются предупреждением о грядущих неприятностях, то стоит просто подготовиться к ним и встретить во всеоружии.

Как се съхранява надуваема лодка

Запомнете : надуйте лодката само след като е напълно монтирана! Всяка надуваема лодка винаги има някакви надуваеми части като мулти-камерни балони, надуваем под (въздушна палуба), надуваем кил и реда за тяхното надуване е много важен:
– Лодки с дървен под и надуваем кил: БАЛОНИ => КИЛ
– Лодки с въздушна палуба и надуваем кил: БАЛОНИ => ВЪЗДУШЕН ПОД => КИЛ
Балоните винаги включват няколко камери, разделени от гъвкави прегради. Редът на надуване на въздушните камери е много важен. Основното правило е : ОТ КЪРМАТА КЪМ НОСА – първо надуйте задните камери, носовата камера трябва дъ бъде последна. Например: вижте единствения правилен начин как да надуете балони с 3 камери, 4 камери, 5 камери:

Статья в тему:  Как вібрать надувную лодку

ВАЖНО .
• Надуйте всички камери освен носовата САМО ДО 90% ОТ НОМИНАЛНОТО НАЛЯГАНЕ, И НАКРАЯ ПОСЛЕДНАТА – НОСОВАТА – ДО НОМИНАЛНОТО НАЛЯГАНЕ. Тъй като преградите на балоните са еластични, надуването на последната предна камера до номиналното налягане ще премести всички прегради в средно отпуснато положение. В резултат на това надуването на последната камера „автоматично” ще увеличи налягането във всички камери до номиналното равнище!
• Обърнете специално внимание и се уверете, че сте затворили всички клапани с тапите правилно и здраво без усукване след като сте надули лодката : без добре затворени тапи, клапаните няма да поддържат налягането за дълго време !

Проблемът с организирането на пространството и баланса в кокпита на лодката е доста сериозен при надуваемите лодки. Причината е много проста: общото тегло на двигателя, капитана, пасажерите, горивния резервоар и багажа е МНОГО ПОВЕЧЕ ОТ ТЕГЛОТО НА ЛОДКАТА. Така че, какво можем да направим с баланса ?

ПРАВИЛАТА СА МНОГО ПРОСТИ :
• ОПИТАЙТЕ СЕ ДА РАЗПРЕДЕЛИТЕ ВСИЧКИ ТОВАРИ РАВНОМЕРНО ПО ДЪЛЖИНАТА НА ЛОДКАТА !
• ИЗБЯГВАЙТЕ СТРУПВАНЕТО НА ПО-ГОЛЯМ ТОВАР В КЪРМАТА!

ДВИГАТЕЛ – Двигателят е фиксиран на транеца и там не може да се намесите.

КАПИТАН/РУЛЕВИ – Ако двигателят е с ръчно управление, рулевият седи най-често в кърмата. Това не е добре за баланса. Най-доброто решение ще бъде да използвате конзола със система за дистанционно управление, която може да бъде монтирана в средната част или по-близо до носовата част. Ако това не е възможно, могат да бъдат използвани различни видове удължители за управление, но това решение не е толкова удобно и добро като предишното.

Статья в тему:  Лодочные моторы кто производитель

ГОРИВЕН РЕЗЕРВОАР – Някои типове двигатели имат специално място за инсталиране на горивния резервоар. Но много често е въпрос на вашия избор. Най-добрия начин да компенсирате концентрирането на тегло в задната част е да поставите горивния резервоар в носовата част. Това ще бъде много полезно особено когато карате празна лодка и резервоарът е пълен. Разбира се, не е задължително да го правите, когато резервоарът е празен.

ПЪТНИЦИ – За да постигнете баланс просто разположете всички пътници равномерно в кокпита и не им позволявайте да се тълпят на едно място.

БАГАЖ – Носовата част, само носовата част е мястото! Между другото – не забравяйте да вземете някакво покривало, за да защите багажа от водните пръски, когато потеглите на плаване!

Накрая всичко е готово за тръгване и имате един момент за последна проверка. Много по-добре е да откриете за проблема на брега, отколкото при плаване, когато може да е твърде късно. Така че преди да тръгнете, моля направете последна проверка и се уверете в следното:

1. ВРЕМЕ:
– Няма предупреждение за буря и прогнозата за времето е благоприятна
– Вятъра и вълните не са твърде силни за вас и вашата лоддка

2.ПЪТНИЦИ:
– Попитайте всички пътници дали някой от тях не може да плува
– Всички пътници трябва да знаят в общи линии как да управляват лодката, и поне един от тях трябва да е в състояние да го прави добре
– Всички имат Лични Плавателни Средства (PFD) – спасителни ризи облечени правилно
– Всички са с подходящо за плаване с лодка облекло, което съответства на текущите метереологични условия. Обяснете на пътниците си, че винаги е по-студено на вода отколкото на брега.

Статья в тему:  Какое окончание в слове лодка

3. БАГАЖ:
– Багажът е внимателно затворен и сигурно закрепен в кокпита. Ако е необходимо, вземете със себе си покривало, за да защите багажа от водните пръски и дъжда
– Багажат не пречи на пътниците да се движат свободна във вътрешността на лодката.

4. ЛОДКАТА:
– Налягането в балоните и другите надуваеми отделения е номинално, и всички клапани са затворени с добре затегнати тапи
– Няма никакви дефекти/повреди по вашата лодка, особено в областта на транеца
– Имате със себе си гребла, надувна помпа и ремонтен комплект.

5. ДВИГАТЕЛЯТ
– Моторните скоби са стегнати здраво и двигателят е закрепен към транеца с обезопасителния ремък
– Имате поне два ОСИГУРИТЕЛНИ СТОП-КЛЮЧА със себе си (един основен и един резервен)
– Вашият двигател е минал текущ сервизен преглед и имате масло в предавателната кутия.

6. ГОРИВО
– Горивния резервоар и резервоара за маслото са пълни.
ВНИМАНИЕ. В случай, че ще се отдалечавате от брега, количеството на горивото, което ще вземете със себе си трябва да бъде достатъчно за двойното разстояние до мястото на пристигане, за да може и да се върнете при спешен случай. Ако обемът на вашия резервоар не е достатъчен – вземете повече горивни резервоари със себе си.
– Всички горивни резервоари, които имате са здраво фиксирани в кокпита
– Горивните резервоари, маркучите за гориво, горивната помпа и конекторите са в добро състояние без да има ИЗТИЧАНЕ НА ГОРИВО.

Статья в тему:  Какой мотор выбрать для лодки

7. ДОКУМЕНТИ
– Взели сте със себе си документа си за капитанско право и документите на лодката
– Имате морска карта на района, в който ще плавате (ако е необходимо).
Ако всичко е наред – МОЖЕТЕ ДА ТРЪГВАТЕ !

ГЛИСИРАНЕ на лодката и ефект на „ПОДСКАЧАНЕ”
Като говорим за функционирането на надуваемата лодка е необходимо да споменем някои важни неща като аквапланинга и ефекта на «подскачане». Какво са те? За да го разберете, нека видим как лодката се движи на вода. Има три характерни етапа от работата на всяка лодка: ЕТАП НА ИЗМЕСТВАНЕ, ПРЕХОДЕН ЕТАП и ЕТАП НА ГЛИСИРАНЕ.
Още няколко детайла:

ЕТАП НА ИЗМЕСТВАНЕ.
В този етап лодката плава единствено поради Архимедовата сила като резултат от водоизместването. Това е етап, в който лодката е на място или се движи бавно. Водното съпротивление тук е доста ниско.

ПРЕХОДЕН ЕТАП.
Този етап е между етапа на глисиране и етапа на изместване. Виждали ли сте някога как излита реактивен самолет? Това е нещо подобно. За да преминете този етап трябва да дадете пълна газ (или почти пълна газ). В случай, че двигателят е достатъчно мощен, лодката започва да се движи по-бързо, повдигайки носовата част нагоре (също като самолет!). В този момент водното съпротивление се повишава до максимум като се получава най-голям ъгъл на носа спрямо водата (този ефект се нарича „подскачане”). И след това в един момент изглежда сякаш лодката изскача от водата и започва да глисира много бързо и плавно.

ЕТАП НА ГЛИСИРАНЕ.
При етапа на глисиране лодката плава само по силата на хидродинамичната подемна сила, получена при контакта на водата с движещото се дъно на лодката. Водното съпротивление е най-ниско, което позволява да се достигне максималната скорост.

За илюстриране, моля вижте скицата по-горе.
Първата рисунка показва каква мощност на двигателя е необходима, за да се достигне глисирането и различните скорости. Можете ясно да видите гърбицата на съпротивлението. След като лодката достигне максимума, тя започва да глисира и има нужда от по-малко мощност, за да поддържа скоростта. Това означава, че лодката се нуждае от повече мощност, за да поддържа скорост 10 км/ч, отколкото 15 км/ч. Парадокс? Не, ИСТИНА Е! При етапа на изместване и преходния етап контактната повърхност на лодката с водата е по-голяма отколкото при етапа на глисирането, което означава много по-голямо съпротивление, което изисква повече мощност.

Има две криви: зелената съответства на лодка с добър баланс или по-тежка, и червената – на лодка с лош баланс или по-лека. Виждате ли разликата?

Втората рисунка показва промяната на ъгъла на атакуване на лодката в зависимост от скоростта. Червената крива показва лодка с лош баланс или по-тежка. Зелената крива – лодка с добър баланс или по-лека. Ефектът на „подскачане” е много ясен тук. Той е типичен за всички глисиращи лодки. За съжаление той е твърде опасен. В този момент рискът от преобръщане на лодката е най-висок. БЪДЕТЕ ВНИМАТЕЛНИ .
Има и една грешка, която стимулира този ефект – погрешно организиране на пространството, когато най-тежкия товар е концентриран в кърмата. И препоръката за минимизиране ефекта на „подскачане” е само една: ОПИТАЙТЕ СЕ ДА ПРЕМЕСТИТЕ ТОВАРА В НОСОВАТА ЧАСТ.

Можно ли сейчас использовать самодельную лодку: Как к этому относится ГИМС

Можно ли регистрировать лодку – самострой в ГИМС? Разрешается ли эксплуатировать её без регистрации? Небольшая статья, со ссылками на регулирующие правовые акты.

В комментариях, иногда появляются сообщения, что в каком то регионе, легко и просто поставили на учёт самодельную лодку. Скорее всего это было лет 8 назад. Либо это постройка по подробному, профессионально сделанному проекту, (к которому у ГИМС не может быть никаких вопросов).

А может и просто, покупка самостроя – который не требует регистрации в государственном реестре маломерных судов. Вот, один из таких комментариев:

Андрей Крапивин : Строителю требуется иметь профильный диплом и регистрацию ЧП,,Лодка. Будет строить лодки и платить налоги. Вот пример – эту лодку купил в 2014г. за 50т.р. Дорого потому, что по закону, с сертификатом и налогами.

Но если лодка-самострой будет ходить под мотором 15 (или более) л.с, то её полагается ставить на учёт (госрегистрация в ГИМС). Как законно оформить самострой?
Предлагаю потратить пару минут и прочитать об этом. Даже если не собираетесь регистрировать самодельную лодку. Просто, будете знать, как это делается.

Всю процедуру регистрации такой лодки в ГИМС можно разбить на четыре этапа:

1) Классификация судна. То есть, определение класса судна, исходя из предоставленной технической документации (по которой судно построено). Таким образом определяется район плавания для этого судна, максимальное удаление от берега и максимально разрешённая высота волны. 2) Испытание мореходных качеств (плавучести, остойчивости и непотопляемости). В результате составляется заключение о пригодности судна к плаванию. 3) Техническое освидетельствование. Проверка состояния самого судна, его оборудования и снаряжения . Обычный техосмотр в ГИМС. 4) Непосредственно, сам процесс гос.регистрации маломерного судна. И получение судового билета. Это самое простое.

Получается, что сложный – только первый этап: “Классификация”. Вздохнули с облегчением? Не расслабляйтесь раньше времени.

Процедуру классификации судна регулирует Постановление Правительства РФ от 18.09.2013 г. № 820 ( ссылка ). Там сказано, что для освидетельствования маломерного судна, необходимо предоставить (п7. а.): Конструкторскую и (или) построечную документацию, а также расчеты прочности, остойчивости и непотопляемости.
Кажется, ничего сложного. Раньше, до принятия ТР ТС 026/2012 , достаточно было предоставить чертёж, описание судна и минимальные расчеты.

Теперь судно – самострой, проходит такую же процедуру классификации, как и серийные суда, выпускаемые официальными производителями. Сотрудники ГИМС (а именно они проводят классификацию судна), руководствуются методическими рекомендациями, которые продиктованы им в письме МЧС России от 27.09.2016 n 29/1-3-1730 ( ссылка ). Открываем по ссылке эту методичку и смотрим “Рассмотрение и согласование технической документации” . Там 32 пункта документов, которые необходимо предоставить (по сути, это полноценный проект постройки судна).

Не удивляйтесь, если ГИМС потребует, чтобы проектная документация была подготовлена только сертифицированной проектной организацией. Это вполне законное требование. Так что сами понимаете, зарегистрировать традиционный поморский карбас вам будет очень сложно. С судном, построенным по официальному проекту, будет проще.

Затем, ГИМС проверяет предоставленную техническую документацию на соответствие требованиям, уже озвученного Технического Регламента Таможенного Союза ( ТР ТС 026/2012 ) – в период, не превышающий 20 рабочих дней. В случае необходимости согласования и уточнения тех.документации или расчетов, этот срок может быть продлён.

Напомню. Суда до 200 кг весом и с мотором до 8 кВт – регистрации не подлежат. Это же относится и к судам самостоятельной постройки.

Надуваеми лодки

Надуваема гумена рибарска лодка – едноместна, двуместна или триместна

Надуваема лодка с гребла и помпа в два модела

Надуваемата лодка с две гребла, предназначена за двама души (има и модел, предназначен само за един човек) е готова да ни предостави незабравими приключения.

Тя е подходяща за дълги разходки около плажа – можем да открием нови и иначе недостъпни гледки.

С помощта на лодката можем да се озовем на диви екзотични места и да се отдадем на гмуркане, да ловим риба или просто да се наслаждаваме на живописната морска гледка.

Когато сме на почивка и просто лежим на пясъка, а слънцето прежуря, можем лесно да се отегчим.

Просторна и стабилна надуваема лодка. Без значение дали сте професионален риболовец или аматьор, просто обичате водните спортове или пък често ходите на излети сред природата около водни басейни, то

Моля отделете време, за да се запознаете повече с продуктите от тази категория

Какви са инструкциите и указанията за използване

Покупката на гумена надуваема лодка винаги е сложна за човек, който преди това не се е сблъсквал с темата. Има различни видове – рибарски, спортни, гребни, с твърдо дъно и др. Като се има предвид, че продажбата и разнообразието от модели е голямо, а производителите са много, първото, от което тря.

Моля отделете време, за да се запознаете повече с продуктите от тази категория

Какви са инструкциите и указанията за използване

Покупката на гумена надуваема лодка винаги е сложна за човек, който преди това не се е сблъсквал с темата. Има различни видове – рибарски, спортни, гребни, с твърдо дъно и др. Като се има предвид, че продажбата и разнообразието от модели е голямо, а производителите са много, първото, от което трябва да се ръководим е за какво ни е нужна надуваема лодка. Най-честото ѝ предназначение е за риболов.

Тук възниква въпросът: в какъв водоем? Ако ще се експлоатира в малки езера и реки, големите инвестиции са абсолютно излишни. За такъв риболов в необходима малка надуваема лодка от PVC, която се надува лесно, управлява се леко и се съхранява в домашни условия. Това, за което трябва да се внимава е качеството на шевовете и залепването на клапаните, както и местата за веслата. Температурният режим, при който може да се използва е от -5 до +45 градуса на обкръжаващата среда.

Важно е да се помни, че при критично ниска температура, вероятността за механично повреждане се увеличава, а при висока температура постоянно се контролира налягането на въздуха вътре. Този тип плавателно средство не е снабдено с никакви осветителни прибори и се използва само в светлата част на денонощието.

Как правилно да съхраним надуваемите лодки

След използването, се измива със сапун и чиста вода, а после се подсушава добре, преди да се постави в чантата за съхранение. Така се избягва появата на плесен. За се запази в добро състояние, чантата се съхранява на сухо и тъмно място, далече от отоплителни уреди и от пряка слънчева светлина, без достъп на гризачи и без да се поставят тежки предмети върху нея.

Защо да купите от 4sales.bg:

  • Разполагаме с богата гама от модели на различни производители;
  • Предлагаме гаранционно и извънгаранционно обслужване;
  • Продаваме на цени без конкуренция;
  • Реагираме адекватно при възникнали въпроси и създадени проблеми;
  • Успешно присъстваме на пазара от 12 години;
  • Правим промоции и раздаваме подаръци;
  • Лоялни сме към клиентите си;
  • Доставяме бързо до всяко населено място;
  • Оказваме професионална помощ при избор на продукт.

Доверявайки се на онлайн магазина 4sales.bg, получавате нови, евтини и качествени продукти на супер цени, които ще направят почивката и хобито ви още по-приятни. Ако се колебаете при избора, в нашия сайт ще получите компетентни съвети за експлоатация и съхранение на продукта. Всичко това ще постигнете на разумна цена и с бърза доставка. Ако имате забележки или съвети към нас, ще се радваме да ги чуем и да подобрим обслужването.

Популярни търсения: гумена лодка, надуваеми, китайски, за риболов, малки.

Абонирайте се за нашия специален бюлетин и спестете!

Получавате на имейл само , специални оферти и ексклузивни продукти.

4sales Live | Вижте какво купуват потребителите на 4Sales в реално време

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов: